5.01.2016

YARDIM İSTEYEN ANNE BABALARA KİTAP TAVSİYESİ

Yankı Yazgan' ın kitaplarını beğenerek okudum ve bir kitabında önerdiği SOS! Ana Babalara Yardım' ı aldım. Yurt dışında çalışırken kitaptan faydalanmış ve Türkiye' ye döndüğünde babasından bu kitabı çevirmesini istemiş. Çevirmen Gültekin Yazgan. Yazar Lynn Clark Psikoloji Profesörü ve Klinik Psikolog anlattığı yöntemleri kendi çocuklarında da denemiş. 


Kitap 2-12 yaş arasındaki çocukların davranışlarının düzenlenmesine yardımcı olacak yöntemler, pratik öneriler içeriyor. Gündelik hayatta karşımıza çıkabilecek oyuncak paylaşımı, dağınıklık, ev ödevlerine direnme, korkular, saygısızlık gibi pek çok durumda nasıl davranmalıyız, hangi sorunlu davranışlar için hangi yöntemi kullanmalıyız. kötü davranışı farkında olmadan nasıl ödüllendiriyoruz, öfkemizi denetlemenin yolu, ödüllendirmede örnekler, mola yöntemi gibi konular anlatılıyor.

Kitabı okuması kolay. Hatalarımızı bulmamızı sağlayan, sorularımıza cevap veren, bol örnekli, ayrıca Çocuğunuzun Duygularını Açığa Vurmasına Nasıl Yardım Edebilirsiniz? diye beğendiğim bir bölüm de içeren anlatımı akıcı, faydalı bir kitap. Okumak keyifliydi, uygulama kısmı kararlılık istiyor. Hepimize kolay gelsin :)




2 yorum:

  1. Merak ettim kitabı en kısa zamanda okumaya çalışacağım bir numara için acil önerilere ihtiyacım var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bir çocuğum olduğu halde beğendim, kardeşli evlerde mutlaka faydalı olur diye düşünüyorum. :)

      Sil