31.08.2015

BEBEKLERLE EV İŞİ YAPMAK MÜMKÜN MÜ?

Evinin günlük işlerini halledip, üstüne bir de bakımlı olan anneleri takdir ediyor ve aralarına katılmak istiyorum. Evde önceliğim kızımla beraber vakit geçirmek, sanırım çoğu annenin de isteği bu.  Ama bir de kızım kadar olmasa da beni bekleyen işler var.

İlk aylarda uyku saatleri daha fazla olduğu için, bir uykusunda yemek, çamaşır gibi işleri halledip, diğer uykusunda ben de uyurdum.
Kızım 7 aylık olduktan sonra çalışmaya başladım. Oyuncaklarla oynamaya başladık. Mama sandalyesi, yürüteç, yürüme arabaları ve pek çok oyuncakla evimizin eşyası çoğaldı. Beraber geçirdiğimiz zaman azalıp, işler artmaya başlayınca bir yardımcı bulmak istedim. Haftasonu temizlik için ayırdığım yarım günü böylece geri kazanmış oldum. Sağolsun ablamız genel temizlik işlerini halledince bize sadece günlük işler kaldı. 

Birimiz Deniz' le oynarken, birimiz işleri hallediyoruz ya da uyuduktan sonra yapıyoruz. Ama uyurken iş yapmaya başlarsam bana vakit kalmıyor ve meraklı minik içerde oyuncaklarla oynamak yerine işin olduğu yerde olmak istiyor. Baktım ayrı yapamıyoruz kızımı da kattım ev işlerine. Daha yavaş ama daha eğlenceli bir hal aldı günlük işler. Ben de bir an önce şu işi bitireyim de kızımın yanına gideyim acelesinden, stresinden kurtuldum.

Zaten bir potansiyel vardı. Kendi bezini çöp kutusuna atmak istemesi ile bunu gösterdi. Elini silmek için çıkardığım ıslak mendille masasını, sehpa üstlerini, yerleri silmeyi de çok seviyordu. Kız çocuğu-ev işi eşleşmesi olmasın diye vileda sevdasını görmezden geldim, abartmayalım dedim ama gördüğü an koşup ele geçirmeye çalışıyordu. Baktık olmuyor, seviyor çocuk bu silme işlerini, anneannesi küçük bir vileda aldı, çok sevimli bir şey. Bizim hamarat gerçek mi değil mi testini su kontrolü ile yapıyor. Eğer içinde su yoksa doğru büyük viledaya.

Bulaşık makinesi yine favorilerimizden, bir tabak sesi duyduğu anda, salondan koşup soluğu yanımda alıyor. Artık bulaşık makinesini boşaltmadan önce mutlaka haber veriyorum, uyuyorsa bekliyorum uyansın da yerleştirsin diye. Başlarda biraz yavaştık ama şimdi gayet başarılıyız, üstelik kırık, çatlak olmadan hallediyoruz.

Bazen de mutfakta bir şeyler yaparken, Deniz'i yere oturtup önüne kalıp, kapak bir şeyler koyup suyla oynatıyorum o zaman da keyfine diyecek yok. Tabii üst başın, yerlerin ıslanmasını göze alıyorum. Ama yanında beni istemeden çok güzel vakit geçiriyor. Ben de işlerimi hallediyorum.

Çamaşır asma işimiz de ortak. Bebeğin görevleri: Mandal vermek, mandalları dağıtmak, mandalları toplamak, vakti olursa çamaşırları yere atmak. Annenin görevleri: Çamaşır asmak, mandalları toplamak.

Son olarak dün akşam oyuncak toplamayı ortak işlerimiz arasına aldım. Uyku zamanımız yaklaşınca hadi artık bu oyuncakları toplayalım deyip oyuncak bebek ve ayıcıkları rafına dizmeye başladım, baktım hemen mikisini kapmış rafına yerleştiriyor. Sonra diğer oyuncakları kutuya toplamaya başladık, çok hevesliydi gerçekten. Topladığımız kutuyu yerine koyunca, diğer kutudaki oyuncakları  boşaltmak istedi. Neyse ben onlar uyumuşlar artık diye bir kutu oyuncağın dökülmesini önledim. Sonra bütün oyuncaklarımıza el sallayıp, ışığı kapattık, salona gittik, babamızı yatırıp, el salladık, evdeki açık ışıkları kapattıktan sonra beraber yatağımıza gidip yattık. Tekrar kalkmak istedi Deniz' cim köpekler de uyumuş, parktaki bütün çocuklar eve gitmişti ya hani, hepsi uyumuş dedim, bunları duyunca ikna oldu yatmaya, biraz döndü, tekrar sarıldık ve mutlu son, uykuya dalış. Böylece uyku rutinimize oyuncak toplamayı dahil etmiş oldum, uyuduktan sonra ses çıkarmamak için toplayamıyordum, gece odasına gitmem gerektiğinde uyku sersemi yerdeki oyuncaklardan korunmak zor oluyordu, hele ses çıkaranlar en büyük tehlikeydi. Umuyorum devamını getiririz bu düzeni çok sevdim.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder